lørdag 14. februar 2009

Vår i vinduskarmen!

Sola varmer. Det er snart vår. Dagene er lengre og lysere. Jeg har et par skrøpelig avleggere -fuksia og pelargonium. Håper de overlever:) Frø har vi også sådd noen av i dag.
Jeg har ikke tenkt på hage hele vinteren, men i dag har jeg funnet fram noen blad og hagebøker. Det blir spennende å se hva som kommer opp igjen til våren. Jeg fikk satt ned flere nye tulipanløker i høst. Og jeg fikk tak i flere nye stauder som jeg bare satte ned i kjøkkenhagen. Jeg husker ikke helt hva det var! Det skal bli spennende når snøen blir borte! Om et par - tre måneder:):) Får håpe på mange fine dager, og
mange fine skiturer nå utover ettervinteren. Snø har vi nok av her.

3 kommentarer:

Kathrine sa...

Kos dere i snøen:-) Vi har jammen fått snø vi og. Våkna halv sju i dag, og det hadde snødd masse. Herlig å stå opp og gå ut og måke før frokost!
De ser å godt ut plantene dine:) Tenker de overlever de ja.

I dag har jeg tatt med herbariet til svigermor. Vistnok en imponerende samling. Skal bli spennende i morgen å se igjennom det, for det er noen hundre planter ja. Godt klassifisert:-)
Fortsatt fin helg til dere:-))

Ugla sa...

Så koseleg med vårsola. Den varmer godt i vinterhagen hos oss. Eg trur ikkje eg skal så noko som helst - tidleg i år. Det gjorde eg i fjor. Basilikumen spirte som berre det. Ja, alt det andre og. Men så reiste vi bort. Ei veke rundt 17.mai. Ei veke tidleg i juni - og 2 veker sist i juni. Og eg måtte få vener til å sjå etter plantene mine. Og det vart litt av ein jobb. Så i år ventar eg. Tru eg!
Vonar at snøen ligg kvit og fin hjå deg - som han gjer hos oss.

Anne på Moseplassen sa...

sånne potter i solrike vinduskarmer gir løfter om sommergleder :)